Case/

Västerbottensteatern

Case/

Västerbottensteatern

2020 är ett viktigt år för Västerbottensteatern. Man firar 40 år som länsteater och som kreativt nav för den regionala scenkonsten. Förväntningarna är höga när hela verksamheten dessutom flyttar in i Skellefteås nya kulturhus Sara i slutet av året.

Hög kvalitet, helhetsupplevelse, gott värdskap och tydlig kommunikation är några av de saker som man vill lova sin publik inför framtiden. För att göra detta ännu tydligare ville man se över och uppdatera sin visuella identitet och digitala närvaro. TR fick uppdraget att utveckla logotyp och grafisk profil och i steg två utveckla en ny och mer tillgänglig hemsida.

Kollage med foton och grafiska trycksaker.
Kollage med Västerbottensteaterns grafiska manual. Färger, typografi, logotyper.

Den nya dynamiska symbolen föreställer en kombination av en krona och en narrmössa. En symbol för stolthet och särart, men också för narrens sätt att oblygt blanda det underhållande och lättsinniga med allvar och känsliga ämnen.

Vi är glada över ett fantastiskt gott samarbete och vi är stolta över att få hjälpa teatern på sin fortsatt resa in i framtiden.