Visuell identitet och profil

Olofsfors AB


Olofsfors färger (gif-animation)
Olofsfors spelpjäser

När det gäller anrika företag spelar Olofsfors i en egen liga. Företaget föddes 1762, några år före USA bildades, samtidigt som ett 6-årigt underbarn vid namn Mozart började imponera med sina musikkunskaper och drygt ett par decennier före Napoleons statskupp i Frankrike. Idag är Olofsfors världsledande inom band för skogs- och entreprenadmaskiner och ledande leverantörer av slitstål och vägstål.

Men det intressantaste är inte företagets historia, utan varför Olofsfors lyckas behålla sin ställning år efter år, decennium efter decennium och århundrade efter århundrade. Därför är vi stolta över att ha fått uppdraget att – tillsammans med marknadsavdelningen – fortsätta bygga Olofsfors varumärke genom att berätta om företagets DNA, fördelar och löfte. Med en uppdaterad visuell identitet, en ny webbplats och med kommunikation som bygger relationer med dagens och morgondagens kunder. 250 framgångsrika år. Och resan har bara börjat…

Fler case


Umeå Eco Industrial Park

Inab & Umeå kommun

Kundtidningen Din Sida

Länsförsäkringar Västerbotten

Samarbete i Arktis

EU Interreg NPA