Case/
Olofsfors
Case/
Olofsfors
När det gäller anrika företag spelar Olofsfors i en egen liga. Företaget föddes 1762, några år före USA bildades, samtidigt som ett 6-årigt underbarn vid namn Mozart började imponera med sina musikkunskaper och drygt ett par decennier före Napoleons statskupp i Frankrike. Idag är Olofsfors världsledande inom band för skogs- och entreprenadmaskiner och ledande leverantörer av slitstål och vägstål.
Men det intressantaste är inte företagets historia…
… utan varför Olofsfors lyckas behålla sin ställning år efter år, decennium efter decennium och århundrade efter århundrade. Därför är vi stolta över att ha fått uppdraget att – tillsammans med marknadsavdelningen – fortsätta bygga Olofsfors varumärke genom att berätta om företagets DNA, fördelar och löfte. Med en uppdaterad visuell identitet, en ny webbplats och med kommunikation som bygger relationer med dagens och morgondagens kunder.
250 framgångsrika år. Och resan har bara börjat…
Hör av dig
Vår hemmaplan är business-to-business. Vi förstår industriföretagande, köpprocesser och vilka speciella krav de ställer på marknadsföringen. Vi vet hur kommunikation skapar kännedom, bygger värde och ökar din attraktionskraft. Vi har kunskap, muskler och nätverk. Vi står också mitt i det digitala. Mitt i det förändrade medialandskap som omfamnar globalisering och onlinemarknadsföring som två självklara delar. Och vi älskar det! Vad kan vi hjälpa dig med?
Hör av dig
Vår hemmaplan är business-to-business. Vi förstår industriföretagande, köpprocesser och vilka speciella krav de ställer på marknadsföringen. Vi vet hur kommunikation skapar kännedom, bygger värde och ökar din attraktionskraft. Och vi älskar det! Vad kan vi hjälpa dig med?